22. Fem personer

Elevene jobber sammen i par eller i treergrupper. De får utdelt en tabell tilsvarende den som ligger nedenfor. De skal bruke fantasien og fylle ut rubrikkene (fem linjer). Når tabellen er ferdig utfylt, bruker hver elev litt tid til å se over informasjonen. Hensikten er nå å se for seg hver person og fortelle om han eller henne. Elevene i par eller treergruppe forteller om sine personer på rundgang.

Tabellen skal være helt blank når elevene begynner å fylle den ut. Det eneste de må vite, er kategoriene som står i øverste linje. Jeg har fylt ut noen av kolonnene i tabellen nedenfor for å gi en pekepinn på hvordan det kan gjøres.

First nameLast nameAgeProfessionFoodHobby
15chicken
Jamesonswimming
PatriciaDentist
5drawing
Stewarthamburger

Variasjon

  1. Eleven forteller om en vanlig dag i én av personenes liv.
  2. Eleven velger seg én av personene og forteller om livet hennes eller hans.

Nivådifferensiering

  • En elev viser fakta om en person til de andre elevene. De må i sin tur stille spørsmål til den første eleven for å få vite noe om personens liv.
  • To elever viser fakta om en person til en tredje elev. De skal svare på spørsmål fra denne og må derfor samarbeide for å få det muntlige til å henge sammen.
  • Hver elev må fortelle om en person i et visst antall minutter.

Her kan du laste ned blank tabell.

Spinner

Login