23. Oppfinneren

Elevene er oppfinnere og har funnet opp en maskin som kan gjøre de utroligste ting. Det er hver elevs oppgave å presentere oppfinnelsen for de andre elevene. Temaet må være forberedt, og eleven skal også ha med en tegning eller tegne på tavla; peke og forklare hva det er de andre ser. Eleven skal gi opplysninger om hvordan maskinen virker: hvilket materiale den er laget av, om den er tung/lett, til å ta med seg, hvilken energikilde den bruker: strøm, batteri, sol, vind, vann, skygge, stearinlys, bølger, tankekraft

Variasjon

  1. Maskinen er til nytte kun for eleven.
  2. Maskinen er til nytte for hele familien til eleven.
  3. Maskinen er til nytte for mer enn 100 mennesker.
  4. Maskinen er til nytte for en hel by.
  5. Maskinen vil på lengre sikt hjelpe verden med et problem.

Nivådifferensiering

  • Antall minutter eleven skal snakke
  • Må ha med et visst teknisk vokabular, f.eks.: to operate, to generate, to result in, the technical specifications are …, solution, experiment, to solve, to engineer
Spinner

Login