8. Mr Jones

To elever sitter sammen. De ser på tegningene under og lager en fortelling.

bilde 02_s.jpg

Variasjon

  1. En elev lager hele fortellingen.
  2. Eleven stopper midtveis etter å ha laget en fortelling ut fra to av bildene. Partneren må fortsette fortellingen ut fra de to siste bildene.
  3. Første elev snakker om det første bildet, elev nummer to om det andre bildet, så er det den første eleven sin tur, før elev nummer to avslutter med det fjerde bildet.

Nivådifferensiering

  • Fortellingen foregår nå, bruk presens.
  • Fortellingen skjedde i går, bruk fortid.
  • En elev forteller handlingen, mens partneren supplerer tid, navn, antall, beskrivelse av steder, lukter, inntrykk, følelser, stemninger. F.eks: A man is running down the street (elev 1). He is very upset (elev 2). He is running as fast as he can (elev 1). His breath is heavy and he’s sweating like a pig (elev 2).
  • Fortellingen begynner med slutten.
Spinner

Login