Veker | Tema | Kapittel | Kommentar/ Arbeidsmåtar | Vurdering |
1. halvår | ||||
34 | Innskuling | Kom i gang | ||
35–37 | Munnleg kommunikasjon | Kap. 1: Retorikk og muntlig kommunikasjon | Repetere og utvide kunnskapen om retorikk. Analysere taler med omgrep frå retorikken. Korte munnlege øvingar – som diskusjon, presentasjon av tema/emne. Øve på å lytte og gje tilbakemelding til medelevar. | |
38–39 | Skriftleg kommunikasjon |
Kap. 2: Skriftlig kommunikasjon | Lese skjønnlitteratur og sakprosa. Øve på analyse. Skrive korte tekstar i ulike sjangrar. Øve på bruk og vurdering av kjelder. | Skriftleg vurdering: skrive sakprosa eller analyse av sakprosatekst (hovudmål) |
Haustferie | ||||
41–42 | Digitale medium og tekstar |
Kap. 3: Digitale tekster | Retorisk analyse av digital tekst, munnleg presentasjon av analysen, med bruk av digitale verktøy (gruppearbeid) | Munnleg vurdering: gruppearbeid |
43–45 | Samanlikne verdiar/forteljemåtar i samtidstekstar med mytar og folkedikting | Kap. 4: Folkedikting, mytar og samtidstekstar | Lese eit utval tekstar, samanlikne eldre og nyare tekstar. Grupper/individuelt/dramatisering. |
Skriftleg vurdering: Korttekst på sidemål, samanlikning av tekstar. |
46–49 | Eit utval sentrale norske og nokre utanlandske tekstar frå mellomalderen til romantikken | Kap. 5: Middelalderen | Lese eit utval tekstar, i ulike sjangrar. Sjå spelefilm med tema/handling frå mellomalderen. | Skriftleg vurdering: Filmanalyse (hovudmål) |
50–51 | Samanlikning mellom norrønt og moderne norsk | Kap. 11: Norrønt og moderne norsk | Lage resyme av kapitlet. Diskusjon: framtida for norsk språk | Skriftleg vurdering: resymé av kapittelet (sidemål) |
2. halvår | ||||
1–3 | Eit utval sentrale norske og nokre utanlandske tekstar frå mellomalderen til romantikken | Kap. 6: Fra renessanse til barokk | Lese eit utval tekstar i ulike sjangrar. Sjå filmatisering av eit klassisk utanlandsk verk. Høyr innspelingar av Dass-tekstar | |
4–6 | Eit utval sentrale norske og nokre utanlandske tekstar frå mellomalderen til romantikken | Kap. 7: Opplysningstid og klassisisme | Les eit Holberg-drama, sjå ei filmatisering av Holberg-stykke. | Skriftleg vurdering: ein kreativ tekst, med utgangspunkt i Holberg-sitat (hovudmål) |
7–9 | Eit utval sentrale norske og nokre utanlandske tekstar frå mellomalderen til romantikken | Kap. 8: Medium og sakprosa 1700–1850 | Retorisk analyse av sakprosatekstar frå denne perioden | Skriftleg vurdering: sakprosa-analyse (sidemål) |
Vinterferie (Vekenummer varierer frå skule til skule – flytt rad etter ynske) | ||||
9 | Som i veke 7 | Som i veke 7 | Som i veke 7 | Som i veke 7 |
10–13 | Eit utval sentrale norske og nokre utanlandske tekstar frå Mellomalderen til i romantikken | Kap. 9: Romantikk og nasjonal-romantikk | Gruppearbeid: analyser av eit utval tekstar | Munnleg vurdering: presentasjon av gruppearbeida |
Påskeferie | ||||
15–17 | Norsk språkdebatt og språkpolitikk på 1800-talet |
Kap. 12: Norsk språkhistorie på 1800-talet | Lage resymé av kapitlet, munnleg eller skriftleg, individuelt eller i grupper. Diskusjonar. | Skriftleg vurdering: ei av Utsikt-oppgåvene på s. 316 (hovudmål |
18–21 | Førestillingar om det norske frå 1700-talet til 1870 og i samtidstekstar | Kap. 10: Førestillingar om det norske | Lese eit utval eldre og nyare tekstar – samanlikne førestillingar om det norske: stabile eller i endring? Sjå ein av filmane som er nemnde i kapitlet. | Filmanalyse: ein av filmane som er nemnde i kapitlet, med vekt på førestillingar om det norske (sidemål) |
22–24 | Repetisjon av tema/kapittel | Heile boka | Arbeide individuelt med sjølvvalde / ev. lærarstyrte tema frå Vg2. | Munnleg vurdering: Korte presentasjonar av fagleg emne/tema |