(Se Intertekst Vg3 s. 22. Bruk gjerne malen til å lage dine egne kriterier)
Navn på elev:
1, Deltar aktivt i samtalen med egne innspill:
i stor grad □ til en viss grad □ i liten grad □ Eksempler: |
2, Deltar aktivt i samtalen som tilhører:
i stor grad □ til en viss grad □ i liten grad □ Eksempler: |
3, Kan binde sammen egne innspill med andres ved hjelp av ulike bindeord og -fraser: i stor grad
□ til en viss grad □ i liten grad □ Eksempler: |
4, Viser at h*n kjenner godt til teksten(e) som er tema for samtalen
– har oversikt over tematikk: i stor grad □ til en viss grad □ i liten grad □ – kan gjengi detaljer: i stor grad □ til en viss grad □ i liten grad □ – kjenner hovedlinjene i handlingen: i stor grad □ til en viss grad □ i liten grad □ – kan analysere og tolke de viktigste personene: i stor grad □ til en viss grad □ i liten grad □ |
5, Bruker eksempler fra teksten(e)
□ Bruker stadig relevante eksempler □ Bruker enkelte relevante eksempler □ Bruker noen eksempler □ Bruker eksempler på forespørsel □ Bruker ikke eksempler |
6, Bruker fagbegreper som er presise i samtalen
ja □ til en viss grad □ nei □ Eksempler på begreper som er brukt presist: Eksempler på begreper som er brukt upresist/feil: |
7, Trekker inn andre relevante tekster i samtalen:
ja □ nei □ Følgende relevante eksempler er brukt Følgende mindre relevante eksempler er brukt |
8, Hovedstyrker:
|
Vekstpunkter: