Rett/feil

Kapittel 04: Mer om markedsplanen

1. Det er viktig å følge opp en handlingsplan, men man bør vente til planperioden er over.

2. Det er viktig at man i markedsplanperioden holder seg helt og holdent til det man har bestemt i markedsplanen.

3. En god handlingsplan bør ha med tidsangivelse, aktivitetstype, hva man ønsker å oppnå og hvem som er ansvarlig for at målene blir nådd.

4. Handlingsplanen er en detaljert plan for hvordan markedsføringen/markedsplanen skal gjennomføres.

5. I tillegg til handlingsplanen bør man utarbeide mer detaljerte kampanjeplaner for hvert av målene i handlingsplanen.
 

6. Reklame er vanligvis billigere enn PR

7. Reklame har alltid mer gjennomslag enn PR

8. Man bør skaffe seg god PR hvis det er mulig.

9. Direkte reklame blir alltid sendt som vanlig post eller som e-post.

10. Personalet kan være avgjørende for om en bedrift klarer å selge eller ikke.
 

11. Personalet er ikke så viktig for et enkelt kjøp.

12. Noen ganger kommer personer fordi de er tiltrukket av personalet. Da er det ikke produktene som er målet, men kjøpet er bare et middel til å nyte oppmerksomheten fra personalet.
 

13. Alle produkter har begrenset levetid, så vareutvalget må hele tiden overvåkes. Utskiftninger må til.

14. Bredde og dybde i vareutvalget, må hele tiden vurderes ut fra endringer i målgruppen bedriften satser på.

 

Spinner

Login