Veker | Tema | Kapittel | Kommentar/ Arbeidsmåtar | Vurdering |
1. halvår | ||||
34–35 | Bli kjent med faget, arbeidsmåtane og læreverket | Kap. 1 Oppstart | *Skrive, lytte, tale *Øve samarbeid *Øve kameratvurdering |
Vel ut tre av skriveoppgåvene i kapittelet som blir levert inn (HM). Kameratvurdering før innlevering. |
36–37 | Kva er ein tekst? Mål: Forstå kva ein tekst er og kva for ulike tekstar vi har rundt oss. |
Kap. 2 Tekstane rundt oss. | *Innlæring av omgrep | Munnleg: korte presentasjonar gruppevis om sentrale omgrep. Ev. skriftleg: Lekiskonartiklar om ti sentrale omgrep (SM). |
38–39 | Lesing Mål: Lære lesestrategiar, bli bevisst på ulike lesemåtar. |
Kap. 3 Les! | *Øve ulike former for lesing, både sakprosa og skjønnlitteratur, tabeller og grafar. | Skriftleg: Skriv eit referat på om lag 200 ord frå ein artikkel (SM). |
Haustferie (Vekenummer varierer frå skule til skule – flytt rad etter ynske) | ||||
40–44 | Vi skriv fagartikkel! Mål: lære korleis ein skriv ein fagartikkel, øve på kjeldebruk |
Kap. 4 Skriv!, tom. s. 110. + deler av kap. 6 Verkemiddel i tekst, s. 144 → |
*Skriving med kameratvurdering og lærarvurdering undervegs | Skriftleg: Artikkel (HM). |
45–46 | Vi diskuterer! Mål: å kunne delta i ein munnleg diskusjon |
Kap. 5 Munnleg kommunikasjon | *Finne og orientere seg i informasjon *Øve på ulike måtar å argumentere på |
Munnleg: Klassediskusjon(-ar) med definerte roller som debattantar/tilhøyrarar |
47–50 (tentamens-periode?) |
Vi skriv novelle! | Kap. 4 Skriv! s. 111→ + deler av kap. 6 Verkemiddel i tekst |
*Skriving ut frå modelltekst, med kameratvurdering og lærarvurdering undervegs | Skriftleg: novelle (SM) |
2. halvår | ||||
51–3 | Vi les ein roman! Mål: å lese ein lengre tekst og kunne samtale om han. |
Kap. 3 Les! | *Lesing – mest for oppleving, men med refleksjon og enkel analyse Ev. bruke bloggverktøy/leselogg undervegs |
Gruppesamtalar |
4–6 | Sakprosa-analyse | Kap. 7 Analyse, s. 176–195 + deler av kap. 6 Verkemiddel i tekst |
Bruk av eksempeltekst Kameratvurdering og lærarvurdering undervegs |
Skriftleg: Analyse av ein sakprosatekst (HM) |
7–10 (vinterferie) |
Kva kan du om ditt eige språk? Mål: kunne beskrive og diskutere ulike språklege fenomen |
Kap. 8 Språk i kontakt | *Læring av omgrep *Samanlikning av språklege fenomen |
Munnleg: Foredrag om tema frå kapittelet Ev. Skriftleg: Skriv ein kort tekst (om lag 2–300 ord) om viktige forskjellar mellom norsk og eit anna språk du kjenner. (HM) |
Vinterferie (Vekenummer varierer frå skule til skule – flytt rad etter ynske) | ||||
11–13 (påske) |
Kulturmøte i Samtidstekstar | Kap. 9 Kulturmøte i samtidstekstar | Lese ulike tekstar som omhandlar temaet og samtale om dei. | Munnleg: Gruppesamtale om kulturforskjellar. Evt. munnleg: Skriv ein kort tekst (200 ord) der du gjer greie for haldningar som kjem fram i tekstane. (SM) |
Påske | ||||
15–16 | Reklameanalyse | Kap. 7 Analyse, s. 196–207 | *Bruk av eksempeltekst *ev. lage sin eigen reklame |
Munnleg: Gruppepresentasjonar Skriftleg: Korttekst som tek for seg verkemiddel i ein reklame (HM) |
17–20 (tentamens-periode?) |
Novelleanalyse | Kap. 7 Analyse, s. 208–226 + deler av kap. 6 Verkemiddel i tekst |
*Bruk av eksempeltekst *Kameratvurdering og lærarvurdering undervegs |
Skriftleg: Analyse av ei novelle (SM) |
21–23 | Å lese (og like?) lyrikk Mål: å opne opp for å lese ulike former for lyrikk, og å kunne analysere lyrikk |
Kap. 7 Analyse, s. 227→ + deler av kap. 6 Verkemiddel i tekst |
*Fokus på å oppleve lyrikk *Fokus på å erfare verknaden av verkemiddel |
Munnleg: Framføring av lyrikk Gruppesamtale der elevane analyserer eitt eller fleire dikt |
24–25 | Oppsummering, førebuing til vg2 |