1. En forretningsplan skal være grundig og omfattende nok til at man kan si noe pålitelig om bedriften kan bli lønnsom.
2. Ligningskontoret vil være svært interessert i forretningsplanen.
3. Det er helt greit at forretningsplanen er muntlig.
4. En god forretningsidé innebærer at vi ønsker å selge til alle som vil kjøpe.
5. En god forretningsidé er bare interessant ved etablering av bedriften.
6. Markedsføring dreier seg også om å motta signaler fra markedet.
7. Bedriftens marked er de målgrupper som bedriften henvender seg til.
8. En målgruppe er et markedssegment som man har funnet frem til.
9. En god målgruppe gjør det lettere å informere og betjene markedet, og derved lettere å drive lønnsomt.
10. En fornøyd kunde er en som føler at forventningene til produktet blir innfridd.
11. Dersom man endrer en av de 5 p-ene, må man sannsynligvis vurdere de fire andre p-ene på nytt.
12. Oppfølging av markedsplanen er kun av teoretisk interesse.
13. Bedriftens profil er noe et reklamebyrå lager for bedriften.
14. Ved leie av et lokale bør man blant annet sjekke om lokalene kan tilpasses behovene og om de kan fremleies.
15. Kostnader er det virsomheten setter inn av ressurser vurdert i kroner for å drive i en periode.
16. Resultat betyr enten overskudd eller underskudd.
17. Egenkapital er summen av eiendeler (kapitalbehov) minus all gjeld.
18. Inntekt er en eiendel.
19. Når man tar opp lån får man en inntekt.